Vásárlási feltételek

VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK

  1. Böngészés a Gyógyszertér Webáruházban
  2. Vásárlás a Gyógyszertér Webáruházban
  3. Lényeges szerződési feltételek
  4. Lehetőség az elállásra
  5. Reklamáció, panaszkezelés
    1. Kellékszavatosság
    2. Termékszavatosság
    3. Jótállás

 

 

I.Böngészés a Gyógyszertér Webáruházban

 

A Gyógyszertér Webáruház gyógyszerek és gyógyszertárban forgalmazható más termékek internetes rendelését és vásárlását lehetővé tevő távértékesítési rendszer.

A Gyógyszertér Webáruház menüpontjait igyekeztük úgy kialakítani, hogy Ön egyszerűen tájékozódjon, minden terméket és funkciót gyorsan elérhessen.

Az áruházban megvásárolható termékeket a „Termékek" menüpont alatt találja meg, céljuk, hatástani tulajdonságaik, az általuk kezelt probléma vagy tünet szerint alkategóriákba sorolva. Ezen alkategóriákba belépve tekintheti meg az egyes termékekről készült fényképeket, tulajdonságaikról szóló leírásukat (gyógyszerek esetén az OGYI által jóváhagyott betegtájékoztatókat), a termékek egyes választható kiszereléseit és a bruttó vételárukat.

Néhány termékünket igen kedvező, akciós áron kínáljuk Önnek, ezt minden esetben külön is jelöljük, illetve az egyszerűbb eligazodás kedvéért ezen ajánlatainkat külön menüpontba is gyűjtöttük, „Akciók” címen. A különleges ajánlataink csak a megjelölt időszakokban, az egyes termékeknél meghatározott mennyiség, vagy a készlet erejéig érvényesek, kérjük, hogy megrendelésénél legyen erre figyelemmel.

Honlapunk a forgalmazott termékek szabadszavas keresését is lehetővé teszi, a „Keresés” menüpont alatt, ahol bármilyen keresőszó beírásával rákereshet az Önt érdeklő termékekre.

 

II.Vásárlás a Gyógyszertér Webáruházban

 

Vásárlási szándéka esetén a vásárolni kívánt mennyiség megadását követően az adott termék mellett elhelyezett „Kosárba” gomb megnyomásával kezdheti meg a vásárlást. A kosara tartalmát, illetve az Ön által fizetendő vételárat a „Kosár” menüpontra lépve nézheti meg. Ezen menüpontba lépve szabadon módosíthatja, törölheti kosara tartalmát. Ha Ön regisztrált felhasználónk, és csak később kíván vásárolni, a kosara tartalmát el is mentheti, ehhez azonban be kell jelentkeznie a rendszerbe.

Vásárlását a „Pénztár” gomb megnyomásával fejezheti be, a vásárláshoz azonban már saját neve alatt be kell jelentkeznie a webáruházba. A belépés elektronikus levélcíme és jelszava megadásával, regisztrált felhasználóinknak lehetséges a „Belépés” menüpontban.

A bejelentkezés és az adatai megadását követően többféle szállítási mód közül választhat:

  • Amennyiben Ön a „Személyes átvételi pont gyógyszertárak” lehetőség mellett dönt, úgy a kiválasztott gyógyszertárban veheti át a termékeket. Ebben az esetben Ön az átvételi pontként kiválasztott gyógyszertárat üzemeltető társasággal köt szerződést, megrendelését is ez a gyógyszertár fogja visszaigazolni. BENU Gyógyszertár Budapest Apollo Budapest(1191, Budapest, Üllői út 257. szám alatt)
  •  
  • Minden más esetben (MPL Posta Pont szállítás, MPL Postán maradó szolgáltatás, csomagküldés futárszolgálat útján) Ön az Apolló Gyógyszertár Bt-vel köt szerződést, rendelését az Apolló Gyógyszertár Bt. fogja visszaigazolni és teljesíteni.

A megrendelés a fizetési mód kiválasztásával folytatódik. Utánvét vagy személyes átvétel választása esetén csak a készpénzes, átvétel helyszínén történő fizetési mód választható.

Ezt követően, a „Tovább” gombra kattintva a megrendelése minden fontos adatát, ideértve a számlainformációkat összesítve közli Önnel a rendszer, amelyet ellenőrzés után véglegesíthet, és ezzel leadhatja rendelését, megteheti vásárlási ajánlatát a a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomásával.

Természetesen a vásárlási folyamat bármely fázisában lehetősége van arra, hogy az egyes előző menüpontokra visszalépjen, vagy vásárlását megszakítsa.

 Megrendelését a regisztrációkor megadott elektronikus levélcímen igazoljuk vissza, a megrendelése a visszaigazolással válik elfogadottá.

Visszaigazolt megrendelését általában a visszaigazolás napját követő munkanapon, de legkésőbb a visszaigazolás napjától számított legfeljebb 3 munkanapon belül teljesítjük. Amennyiben a megrendelés teljesítésére a fenti határidőben rajtunk kívül álló okból (ideiglenes készlethiány a nagykereskedőnél) nincs lehetőség, úgy erről, illetve a szállítás várható határidejéről soron kívül, elektronikus levélben és/vagy telefonon értesítjük. Ha a későbbi kiszállításra tekintettel a vásárlási szándéka már nem áll fenn, lehetősége van a megrendeléstől történő elállásra, ebben az esetben a teljes vételárat visszafizetjük Önnek.

A megrendelt termékek szállításra való átadásáról elektronikus levélben értesítést küldünk, a csomagot várhatóan az értesítés másnapján kapja kézhez.

Ha vásárlásához regisztrálni szeretne, navigáljon a „Regisztráció” menüpontba, ahol személyes adatai- és adatkezelési hozzájárulás-, valamint titkos, egyedi jelszava megadása mellett válhat vásárlónkká. A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár, ingyenes.

A regisztrációval vagy a megrendelése elküldésével Ön hozzájárul ahhoz, hogy adatait a honlapot közösen üzemeltető gyógyszertárak a honlapon megtalálható adatkezelési nyilatkozat szerint kezeljék, illetve azokat a BENU Magyarország Zrt-nek átadják.

Amennyiben elfelejtette jelszavát, az „Elfelejtettem a jelszavam” menüpontban, a regisztrációkor megadott elektronikus levélcíme megadásával kérhet új jelszót, amelyet a megadott címre küldünk meg Önnek.

A Gyógyszertér Webáruházból a „Kilépés” gomb használatával léphet ki.

 

 

III.Lényeges szerződési feltételek

 

A megrendelése visszaigazolásával

  • MPL Posta Pont szállítás, MPL Postán maradó szolgáltatás, csomagküldés választása esetén Ön és az Apolló Gyógyszertár Bt. között-;

 

  • a gyógyszertárakban történő személyes átvétel esetén Ön és az Ön által átvételre kiválasztott, adott gyógyszertárat üzemeltető gazdasági társaság között

távollévők között megkötött adásvételi szerződés jön létre.

Ezen elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban az Önnek küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.

A szerződés nyelve a magyar.

A webáruházban csak a „Termékek” menüpontban szerepeltetett termékek vásárolhatóak meg. Több olyan terméket nem vásárolhat meg a webáruházban, amely egyébként közforgalmú gyógyszertárban kapható, így különösen nem rendelhet meg vényköteles, vagy társadalom-biztosítási támogatással árusított gyógyszereket, mert ezt jogszabály tiltja, valamint folyamatos hűtést igénylő termékeket sem.

Kérjük, hogy receptjeivel keresse fel személyesen gyógyszertárainkat!

A webáruházban értékesített termékek eredete igazolt, a forgalmazott gyógyszerek hatósági engedéllyel rendelkező nagykereskedőktől származnak, lejárati idejük nem rövidebb, mint 3 hónap.

A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák. A vásárlásai során az Ön által a megrendelés véglegesítését megelőzően ellenőrzött és általunk visszaigazolt vételárat és szállítási költséget kell kifizetnie, egyéb fizetési kötelezettsége nem keletkezik, semmilyen más díjat nem számítunk fel.

Jogviszonyunkra egyebekben a 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései alkalmazandók.

 

IV. Lehetőség az elállásra:

Amennyiben Ön a megrendelése visszaigazolását követően meggondolja magát, a megkötött szerződéstől elállhat, azaz a szerződést a megkötés napjára visszamenő hatállyal megszüntetheti.

 

Elállás a megrendelt termék gyógyszertárban történő személyes átvételének választása esetén:

Amennyiben Ön szállítási módnak a megrendelt termék gyógyszertári átvételét választja és elállna a szerződéstől, elegendő írásban, elektronikus levélben jeleznie ezt az ugyfelszolgalat@gyogyszerter.hu címen. Az átvételre kiválasztott gyógyszertár a megrendelt terméket a megrendelés visszaigazolásától számított 5 munkanapig tartja raktáron, ha ezen időpontig nem veszi át a terméket, a gyógyszertárat üzemeltető társaság ajánlati kötöttsége megszűnik és úgy tekintjük, hogy Ön a szerződéstől elállt, a terméket már nem kívánja megvásárolni.

Figyelem!  A megrendelt termék gyógyszertárban történő személyes átvétele bolti (gyógyszertári) vásárlásnak minősül, így – mivel a terméket mivel megvizsgálhatja és úgy is dönthet, hogy nem vásárolja meg – a szerződéstől történő elállásra a vásárlást követően nincs lehetőség.

 

Elállás MPL Posta Pont szállítás, MPL Postán maradó szolgáltatás, csomagküldés választása esetén:

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Gyógyszertér webshop-on keresztül megkötött szerződéstől. Az elállásra a megrendelés visszaigazolásától van lehetősége. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Apolló Patika Bt., 1191, Budapest, Üllői út 257.

ügyfelszolgalat@gyogyszerter.hu

Ebből a célból felhasználhatja az alábbi linken elérhető nyilatkozat-mintát 

Az elállás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön megfelelően nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles az Apolló Gyógyszertár Bt. részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.”;

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Figyelem!

A webshop-on keresztül megrendelt termékek szinte kivétel nélkül olyan zárt csomagolású termékeknek minősülnek, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontást követően nem küldhetők vissza

Elállás esetén a már kézbesített árut (így különösen tápszert, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, étrend-kiegészítőt vagy kozmetikumot) csak bontatlan csomagolásban vesszük vissza. Orvostechnikai eszköz, gyógyászati segédeszköz vásárlása esetén csak kipróbálás előtt élhet az elállás jogával. Gyógyszer, mono és komplex homeopátiás készítmény esetében a gyógyszerekre vonatkozó rendelkezésekre tekintettel az  elállás jogával nem élhet, hiszen nem tudjuk ellenőrizni, hogy valóban az előírt tárolási feltételeknek megfelelően kezelte-e az árut. így nem tudunk a szakmai szabályok szerint megbizonyosodni a visszavett áru minőségéről sem.

Elállását nem kell megindokolnia.

 

V. Reklamáció, panaszkezelés

Amennyiben nem a megrendelt terméket kapta meg, vagy elégedetlen az átvett áru minőségével, mert az hibás, panaszát, kifogását, reklamációját az alábbi elérhetőségeinket közölheti:

e-mail: ugyfelszolgalat@gyogyszerter.hu

posta: 1191, Budapest, Üllői út 257

telefon: 061 - 3575663 (nem emeltdíjas telefonszám)

Panasz esetén az Önnel szerződésben álló gyógyszertár bármelyik expediálásra (vevőkiszolgálásra) jogosult munkatársához fordulhat, készséggel segítünk Önnek. A webáruházunkban történt vásárlásoknál ugyanazok a szavatossági jogok illetik meg Önt, mint a bolti vásárlásnál.  Ha nem a megfelelő árut szállítottuk az árut természetesen visszavesszük, az kifizetett vételár Önnek visszajár.

Figyelem!

Előfordulhat, hogy az egyes termékek mellett feltüntetett fényképfelvételen nem a megrendelt termék látszik, ebben az esetben külön is jelezzük, hogy a kép csak illusztráció. Előfordulhat az is, hogy egy termék csomagolása a webáruház tartalmának frissítését megelőzően megváltozik, és Ön ugyanazt a terméket más csomagolásban kapja meg. Ezen esetekben panaszát nem áll módunkban orvosolni, mert ez nem hibás teljesítés.

Tájékoztatom, hogy a gyógyszertári tevékenységre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

A közforgalmú gyógyszertárak felett hatósági felügyeletet az ÁNTSZ gyakorol. Az illetékes Kormányhivatalok Népegészségügyi Szakigazgatási szerveinek elérhetőségét az alábbi linken találja:

https://www.antsz.hu/bal_menu/elerhetosegek_email_cimek

Tevékenységünkkel kapcsolatos Panaszát megteheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi felügyelőségein is, amelynek elérhetőségét itt találja:

http://www.nfh.hu/magyar/kapcsolat/panaszbejelent

Kielégítetlen fogyasztói igényével kapcsolatosan az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Békéltető Testületeihez is fordulhat, amelyek elérhetőségeit az alábbi linken találja:

http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html

 

1.Kellékszavatosság

Ön a webshop-ot üzemeltető gyógyszertárak hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Gyógyszertér webshop-on keresztül vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Az ön által megrendelt termék hibája esetén Ön - választása szerint – vagy a fent részletezett kellékszavatossági jogait vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Amennyiben a termékkel kapcsolatosan jótállási kötelezettségünk áll fenn, úgy a jótállással kapcsolatos információkat az adott terméknél tüntetjük fel.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A vásárlási feltételek rész az alábbi linken elérhető letölthető és nyomtatható PDF formátumban.

 

 

 

 

Gyártók
EP kártya termékek

Alacsony árak

Gyors szállítás

Biztonságos

Folyamatosan bővülő termékkínálat

Kényelmes

Mobilon is elérhető

OTP Bankkártyás fizetés